söndag 1 januari 2012

Nytt år, nya mål

December har gått snabbt och det har slarvats en hel del med maten. Det har varit många besök på restauranger och inte alltid den bästa maten hemma heller. Prinskorv, köttbullar och risgrynsgröt är inte lätt att motstå. Öl och whiskey har också slunkit ner. Under stora delar av januari blir det back to basic och sikta på att gå ner mer i vikt. Dock blir det ett par resor som inte underlättar det hela.

Träningen har varit bra med många pass på Itrim i Sollentuna. När arbetet börjar igen blir det 2-3 pass i veckan, möjligen lite racketsporter som extra träning. Det blir fokus på styrka i träningen där jag tänker bygga lite mer muskler samtidigt som jag minskar på fettet utanpå musklerna. Beach 2012 kommer jag definitivt inte stå i vassen.

Nyårssupé
Förrätt
Det blev rödbetssoppa "Borstij" som min sambo gjorde. Till den gjorde jag en pepparrotskräm.
Entre
Oxfilé, potatiskaka med västerbottensost, till det gjorde jag eget vitlökssmör. Lite sparris inlindat i bacon.
Efterrätt
Fruktsallad

I morgon bär det av till Österike och sex dagar med snowboardåkning. Ska tänka på maten men det blir också träning hela dagarna och förhoppningsvis lite bad i varma källor på kvällen. Något party kommer det inte att bli, reser själv och fokus är på snowboard.

Veckan när jag kommer hem så blir det resa till Romme över dagen (onsdag) med skolan och sedan på torsdag blir det resa upp till Gesunda med sambon över helgen. Hon ska åka längd och jag snowboard. Kanske jag överraskar och hänger med ut i spåret en dag.

Som sagt. Målet är nu att gå ner mer, ca 10 kilo och ligga på en vikt runt 85. Det blir att bita ihop och träna hårt vilket är roligt och äta rätt. Inga problem, ge mig en dryg månad. Under tiden kommer jag säkert att posta uppdateringar och fina snowboardbilder.

Over and out!

1 kommentar: