söndag 12 februari 2012

Bullar, film & jobb

Jobbet är bekvämt!
Varför då kan man undra? Det handlar om rutiner, där är det lätt att följa rutiner som jag har byggt upp under min bantningstid.
  • Komma in kl 07.45 och kolla mailen.
  • Gå upp till fikarummet 07.50, ta en kaffe och chokladshake.
  • 08.30 antingen lektion eller planering.
  • 11.30 lunch, värma tomatsoppa.
  • 16.00, antingen möte vilket betyder mealbar eller sitter på pendel hem vilket också betyder mealbar.
  • 20.00 middag hemma.
Mitt jobb som lärare kan låta tråkigt med fasta tider som jag har byggt upp men de är bekväma. Även om det vankas bullar på jobbet vilket är ofta är det enkelt att säga nej. Fast jag har andra kollegor som har svårare att säga nej (bilden nedan). Förra veckan jobbade jag på en annan skola och allt var upp och ner. Inga fasta rutiner, skit jobbigt.

Helger är svåra att få struktur på. Antingen kör jag buss och oftast vet jag inte tiderna innan utan ett par dagar innan. De brukar vara helt olika och konstiga. Inga ordentliga raster eller lunch på bra ställen. Det är då väldigt lätt att ta den lätta vägen och kapitulera till snabbmaten. Är jag ledig är det också trevlig att äta ute med sambon.

I lördags hade Stockholm Trekkers filmvisning som jag var på. En hel dag med Star Trek, från 10 till 22. Blev inte mycket promenad då.

I söndags blev det en härlig vinterpromenad i stan med sambon. Lunch blev på Chutney där det bara servers vegetariskt.


Snart är det måndag och tillbaka till vardagsrutinerna. Har varit lite sjuk i veckan och tränade bara ett pass i måndags. Hoppas jag hinner med lite mer i veckan. Det ser ut som det blir två sena arbetsdagar i veckan också. Tisdag har vi öppet hus och slutar 19.00 och på torsdag ska en elev få låna skolan på kvällen och då vet jag inte när jag får sluta. Kanske 20-21.

Vikten då?
Den är den samma ungefär. Vågen på Itrim 94,8, vågen hemma idag 98,0. Får ta och kavla upp armarna och fixa de där sista 10 kilona någon gång. Det är ju ganska lätt att sedan hålla vikten.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar