söndag 26 februari 2012

Arbete och ledighet

Det är mycket arbete nu men också en del ledighet. Stress var på agendan på ett av Itrim mötena. Det är också den del som jag kanske har det svårast med. Det som just nu gör mig stressad är jobbet, osäkerhet kring jobbet. Framförallt handlar det om att jag arbetar som lärare och styrelseledamot på en liten friskola. Hur blir det med elever nästa läsår? Det är den stora frågan. Nog om det, nu blir det sportlov och snart sätter jag mig på ett plan mot Andorra för en veckas ledighet och snowboardsåkning.

För det mesta går det bra med maten. Under veckorna blir det ofta lite Itrim mat och lite vanlig mat, ungefär hälften, hälften. Ibland blir det restaurangbesök, det har ju varit krogvecka i Stockholm. Vi försöker att äta mycket fisk och grönsaker hemma. Min sambo gjorde god lax igår.




Det är mycket saker på jobbet som också är roligt. Mina medieelever gjorde musikvideos tillsammans med musikelever som blev väldigt lyckade. Jag plåtade lite under tiden vilket syns nedan. Mina medieelever håller även på med ett filmprojekt som är väldigt mycket arbete för dem och de börjar bli som en stor familj. Vi ska även åka en vecka till Berlin snart som jag håller på att planera. Snart är allt klart där och om en månad åker jag iväg med 35 elever. Helt ensam är jag inte utan jag tar med mig ett par kollegor som hjälp.

Vikten håller sig i schack. Runt 95 ligger jag nu. Målet är att till maj komma ner till 85 och sedan hålla det. 10 kilo mindre, då ska jag inte behöva gömma mig i vassen.

Over and out!

1 kommentar: