lördag 10 mars 2012

Andorra

Andorra 2012
Här kommer hela rapporten, med bilder och allt.

Fint väder, sol och upp mot 20 plus mitt på dagen. Och ja, jag brände mig efter första dagen. Det var ett ganska stort skidområde med drygt 60 liftar och 200 nedfarter. Allt uppdelat på ungefär 4 olika toppar. Det fanns precis tillräckligt med snö men om vädret skulle fortsätta på samma sätt tar snön snabbt slut.

Det var åkning från tidig morgon tills liftarna stängde för min del. Min nya snowboard fungerade bra och jag träffade ett trevligt gäng svenskar att hänga på. Testade även en annan skidort som ligger en timme bort. Lite mindre men bättre offpist men nu var det ganska lite med snö och absolut inget puder så jag höll mig till backarna. Det blev ganska mycket träning med all åkning, det må jag säga.

Maten då? Maten på hotellet var inte så mycket att hurra för, inte heller den i backen. Åt på en finare restaurant en kväll och det var riktigt trevligt. Stans fetaste t-benstek som man fick uppskuren och lätt grillad. Resten fick man göra själv på stenen.

Avnjuter lite fruktsallad med mitt vin på hotellet. Jag tänkte efter lite, ibland.


I och med att det blev mycket pist-åkning hade jag en lite tävling med en dansk guide, Tim om vem som åkte snabbast och längst varje dag. Min toppnotering blev 104 km/t. På snowboard byggd för trick är det snabbt. Tror jag kom upp i 9 min åkning på en dag som längst. Kände mig "tvungen" att nå ett vasalopp då min sambo roade sig med det under tiden jag var borta.

Testade vågen idag och det såg inte helt bra. Veckan efter sportlovet har varit grymt hektiskt m.m. Bortförklaringar, bortförklaringar men jag har inte mått så himla bra, sovit dåligt och det är tungt på jobbet.

98,6 stod den på idag. Målet är fortfarande 85 till våren.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar